یک فروشندهء خلاق و ماهر کسی است که

یک فروشندهء خلاق و ماهر کسی است که

به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد.به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادهای وی پاسخ می‌‌دهد و

در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند.

? @sale_doc ?
پیش از ملاقات با مشتری، هدف هایتان را از این دیدار مشخص کنید.

چیزهایی را که امیدوارید در این دیدار به دست آورید به تفکیک بنویسید. پس از  ملاقات هم فورا هر چه را که بیان شده است یادداشت کنید. به حافظه تان اطمینان نداشته باشید؛ چینی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: «دوام  کم رنگ ترین مرکب، بیش تر از بهترین حافظه هاست».

قبل از هر ملاقات با مشتری صرف نظر از تعداد دیدارهای قبلی با او، چند دقیقه ای را صرف مرور و بررسی پرونده او، وضعیت فعلی و یادداشت های قبلی خودتان بکنید. با انجام این کار، از افزایش فوق العاده میزان آمادگی و تاثیرگذاری خود تعجب خواهید کرد

مشتری ها نیز همیشه متوجه می شوند که شما تکلیفتان را انجام داده اید.

? @sale_doc ?
تصور کنید شما یک فروشنده هستید و قرار است امروز یکی از مهم ترین ملاقات های دوران کاری خود را داشته باشید، به نظر شما برای موفقیت در این ملاقات چه چیزهایی لازم است؟

رفتار مناسب، پوشیدن لباس شیک و رسمی، حضور به موقع سرجلسه و مواردی از این دست ؟؟؟؟
اما یک نکته مهم در این جا وجود دارد و آن این که «فروشندگان موفق، قبل از هر ملاقاتی با مشتری، برای این رویارویی تمرینات کافی دارند و از این حیث خودشان را کاملا آماده می کنند».
فروشنده حرفه ای، باید آمادگی کامل و مرور تمام جزییات قبل از هر جلسه را داشته باشد.

بهترین فروشندگان آن هایی هستند که به طور مرتب مطالبی را که قرار است بگویند و جزییات مربوط به محصول را، قبل از هر جلسه با مشتری، مرور و بررسی کرده و پیش خود تکرار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *