روش های مذاکرات بازاریابی(قسمت هفتم)

 روش های مذاکرات بازاریابی(قسمت هفتم)

? ایجاد فضای مناسب :
مذاکره کنندگان با تجربه معتقدند که هر مذاکره میتواند چهار شرایط احتمالی زیر را به دنبال داشتهباشد :

? حتی المکان در محیط خود مذاکره نمائید
? روبه نور شدید قرار نگیرید(نور مستقیم بهره وری فکری شما را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می دهد
? سعی ننمائید تا با ایجاد ابزار های مختلف شرایط تمرکزی را تغییر دهید
? از اصول زبان بدن جهت نحوه نشستن در فضای مذاکره استفاده نمائید

قطعا” هیچ کس خواهان شکست در مذاکره نیست ، مگر آن که شخص انگیزه های دیگری را دنبال کند . احتمال شکست درمذاکره ، طرفین را به دو دسته تقسیم می کند:

?دسته اول افرادی هستند که رقابتی عمل می کنند و مایلند در تمام مذاکرات پیروز شوند.
?دسته دوم افرادی هستند که برمبنای همیاری عمل میکنند و مایلند طرفین مذاکره هردو پیروز شوند .

اگر هدف پیشرفت مستمر در تجارت باشد ، روش دوم بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *