باشگاه فروشندگان

باشگاه  فروشندگان  : در  کشور عزیزمان   ایران   دانشگاهها   برای بسیاری  از  ما  فارغ  التحصیلان   دانشگاهی مجوز ممنوعیت  درگیر شدن  در  فرایندهای  اقدام   و عمل  فروش را  صادر  کرده  است   یکی از ضعف  های بزرگ  در  بین  پیشروان   دانش بازاریابی  تکیه  بر میز استادی  صرف  و  نهایت  درگیر شبانه  روزی دوستان  در قالب کارگاه  ، همایش  ، مشاوره  هست  و  سالانه  هزاران  کارگاه   و  همایش  و  کلاس آموزشی در  کشور  درمورد  بازاریابی  و فروش شکل  می  گیرد  دوستان مدعی  صنف بازاریابی  و فروش ساعتها مشاوره  برای  کسب  و  کارها  می گذارند و هزاران  مقاله  در یکسال   خروجی  دوستان  خواهد بود  البته  ضعف  بزرگ  ایشان  عدم  بومی سازی  مباحث  دانش بازاریابی  و فروش متناسب با کشور  است  و تمام  گقتار  و تقریر  ایشان  به  انتقال  هر  چه  سریع  تر مفاهیم  بدون  متناسب سازی شده  دنیای  غرب  برای  کشورمان به  نام  خودشان  هستند  اما یک  سوال  اصلی  در کشور  ما  همیشه  در ذهن  من باقی است  که چرا  ما  کانال  اجرایی  خدمات  بازاریابی  و فروش  داخلی  و بین  المللی  نداریم   چرا  در بسترها  مختلف  و  تکنیک  ها   و  تاکتیک های  مختلف  در علم  بازاریابی  و فروش  تیم  های  اجرایی نداریم  چرا  فروشندگان  دارای  صنف   نیستند  ؟ چرا شرکتهای  متخصص بازاریابی  تلفنی  سراسری  نداریم  ؟  چرا  شرکتهای  تخصصی بازاریابی  تخصصی  کالایی  و  خدماتی  نداریم  ؟  چرا  شرکتهای  استخوان  دار  اجرایی  خدمات  بازاریابی  و  فروش بین  المللی در اقصی  نقاط عالم   نداریم  ؟  چرا  شرکتهای  خدمات  بازاریابی  وفروش  الکترونیکی نداریم  ؟  چرا شرکتهای بازاریابی  و فروش  متکی  بر  دفاتر  پبشخوان  نداریم  ؟  چرا  شرکتهای سراسری  مونیتورینگ  و داده  کاوی  عوامل مرتبط با  حوزه  های بازاریابی  و فروش نداریم  ؟  چرا  شرکتهای  متخصص  دارای  اطلاعات  مشتریان  با  حوزه های کار ی  تخصصی  در ایران  نداریم ؟ چرا  شرکتهای  بازاریابی  و فروش اجرایی بر ای بازار بزرگ  صنفی نداریم  ؟  و  هزاران  چرا  دیگر  ؟  دوستان  اقدام  و  عمل  همیشه  بر  حرف اولویت  داشته  است  ما  همیشه  به  خاطر  تن اسایی  تاریخی  به   دنبال  فرار  کردن  از  امور  اجرایی  هستیم  . اگر  تولید  کنندگان  ما از  مشکلات عدیده  در فروش  داخلی و بین المللی گله  مند هستند  بدانید  دوستان  و  مایی  که  مدعی  دانش  محوری  در بازاریابی  وفروش  هستیم  پنجاه  در صد  مشکل  از  ماست   و  پنجاه  درصد  خود  کسب  و  کارها  زیرا  معتقدم   رابطه  یک  فرایند  دوطرفه  است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *