آمار حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

 آمار حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران آماده شده است. شما می توانید از این آمار برای توسعه تجارت آنلاین خود استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت در اجرای برنامه‌های بازاریابی اینترنتی در زمان استفاده از رسانه‌های مختلف داشتن اطلاعات مناسب از وضعیت مخاطبان این رسانه‌هاست. این امر در حالی است که ظرف دو سال اخیر رسانه‌های اجتماعی جایگاه خاص و موثری در جامعه ایرانی پیدا کرده‌اند.

چندی پیش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، با انجام یک نظرسنجی، گزارشی از وضعیت استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نکات جالب توجهی در آن وجود دارد.

این نظرسنجی در ۳۱ استان کشور و با نمونه ۴۴۰۰ نفر با موضوع «بررسی دیدگاه شهروندان ایرانی در مورد شبکه‌های اجتماعی» به اجرا در آمده و موارد زیر مهم‌ترین یافته‌های آن بوده است:

▫️ بیش از نیمی از ایرانیان عضو هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی مجازی نیستند.

▫️ مردان و زنان تقریبا به یک نسبت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

▫️ متاهل‌ها ۶۲.۷ درصد و مجردها ۲۷.۴ درصد از  سهم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند.

▫️ با افزایش سن، میزان عضویت در شبکه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

▫️ مقایسه تحصیلات افراد و تاثیر آن بر عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد بیشترین آن‌ها، کاربران با مدرک دانشگاهی کاردانی و کارشناسی و همچنین متوسطه و دیپلم هستند. ضمن اینکه کاربران دارای مدرک دکتری و دروس حوزوی، سهم ناچیزی از استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی را به خود اختصاص داده‌اند.

▫️ افراد خانه‌دار در کنار دانشجویان و دانش‌آموزان بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند.

▫️ بیشترین سهم استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور با سهم ۲۸.۲ درصدی متعلق به زنان خانه‌دار است. سربازان، دانش‌آموزان و دانشجویان و بیکاران در رده‌های بعدی بیشترین سهم استفاده از شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *